Onze werkmethode

Pagina

Het implementeren van automatisering kan een grote impact hebben op je organisatie. Automatiseren dwingt vaak tot nadenken over processen en procedures. Daarom vinden wij het erg belangrijk om je in dit proces te ondersteunen.

Bij ons kun je te allen tijde rekenen op de volgende ondersteuning en begeleiding:

Advies

Door onze jarenlange ervaring kunnen wij fungeren als sparringspartner en je adviseren in organisatorische, strategische en procedurele vraagstukken, die automatisering en data onherroepelijk met zich meebrengen. Abacus brengt samen met jou de bedrijfsprocessen in kaart, draagt verbeteringen aan en zorgt ervoor dat deze optimaal afgestemd zijn op jouw automatiseringsoplossing.

(Pre)installatie

Tijdens de pre-installatie worden alle benodigde onderdelen gereed gemaakt voor gebruik. De gehele configuratie wordt opgebouwd, de besturingssoftware en de applicaties en back-up worden geïnstalleerd en getest. Aan het einde van de pre-installatie worden alle componenten geregistreerd voor de latere ondersteuning en wordt de gehele configuratie gereed gemaakt voor transport.

Onze technici sluiten vervolgens bij jou op locatie alle componenten aan op je infrastructuur, leggen eventueel de bekabeling aan, geven een korte instructie over het aan- en uitschakelen van de verschillende onderdelen en nemen de back-up procedure met je door. Ze testen de verbinding van de communicatie en zorgen ervoor dat wij (waar mogelijk) vanuit kantoor op je systeem kunnen inloggen voor ondersteuning. Hierdoor kunnen wij bij eventuele calamiteiten direct aan de slag met het oplossen van het probleem.

Consultancy

Onze consultant begeleidt je bij het ingebruik nemen van de gehele software. Geen bedrijf is hetzelfde en daarom besteden wij veel aandacht aan deze fase van het automatiseringstraject. De consultant neemt samen met jou de procedures door, geeft adviezen over de inrichting en geeft instructies aan de eindgebruikers. Dit resulteert in een automatiseringsoplossing die is afgestemd op jouw bedrijfsspecifieke situatie, waardoor je optimaal rendement uit je investering haalt.

Trainingen

Wij bieden verschillende trainingen voor onze oplossingen. Denk bijvoorbeeld aan trainingen voor QlikView, Qlik SenseOmnichannel Retail en Beeyond. Deze trainingen kunnen plaatsvinden bij jou op locatie of bij ons kantoor in Weert.

Support / Helpdesk

Onze helpdesk zorgt voor gegarandeerde continuïteit van je systeem en software. Dit ervaren team staat altijd voor je klaar in het geven van support en advies. Zij zijn ook buiten kantoortijden en op feest- en weekenddagen bereikbaar in geval van kritische storing. Je kunt onze helpdesk bereiken op telefoonnummer +31 495 462244.

 

Abacus Projectmethode

Abacus hanteert de volgende projectmethode om projecten beter en efficiënter te kunnen managen. De Abacus Project Methode zorgt voor een gezamenlijke en gestructureerde projectaanpak, met als doel een kwalitatief hoogstaand en passend eindresultaat.

De Abacus Projectmethode leent zich uitstekend voor stapsgewijs ontwikkelen en opleveren. Onze ervaring leert dat veel organisaties na het opleveren van een tussenresultaat, nieuwe inzichten en ideeën krijgen over de mogelijkheden. De eisen en wensen van het project kunnen hierdoor veranderen. Om hier flexibel op in te springen prefereren wij om de oplevering in verschillende stappen (iteraties) te doen. Dit leidt in nagenoeg alle situaties tot een beter passend eindresultaat, waarbij Abacus sneller waarde kan leveren voor je organisatie en je in stappen het gehele proces beter kunt overzien.

Abacus project methode
1. Kick-off

In deze eerste fase wordt er door middel van een kick-off meeting met alle betrokkenen de aftrap gemaakt van het project. Hierbij worden de hoofdlijnen en randvoorwaarden van het project bepaald. Tijdens deze fase wordt de scope afgestemd en worden de uitgangspunten van het project vastgesteld. De kick-off fase zorgt ervoor dat alle neuzen dezelfde kant op staan en ieders rol helder is. Aan het eind van deze fase is de opdracht voor ieder projectlid duidelijk en is ieders rol besproken en afgestemd.

2. Discovery, Planning & Design

De tweede fase van het project start met het gezamenlijk opstellen van een actie- en afsprakenlijst. Een belangrijk gegeven is dat deze lijst niet statisch is, maar bewust dynamisch wordt gehouden.

Abacus prefereert om te werken met stapsgewijs ontwikkelen. In deze fase worden afspraken gemaakt over de hoofdlijnen en randvoorwaarden van de verschillende deelleveringen. Zo wordt er afgesproken wat het resultaat moet zijn van iedere deellevering. Tevens wordt er een inventarisatie gemaakt van de infrastructuur en de te ontsluiten databonnen. In deze fase zal helder worden hoe eventuele toekomstige dashboards vorm gaan krijgen.

Met behulp van schetsen kan in deze fase gemakkelijk en snel antwoorden worden gegeven op vragen als: “Wat willen we zien?” & “Hoe willen we het zien?”

3. Uitvoering & Deployment

Tijdens de uitvoering van het project geven onze consultants je regelmatig een status update, zodat je de voortgang van het project kunt monitoren en bijsturing mogelijk blijft. Deze momenten kun je zien als een tussentijdse check om te zorgen dat de neuzen nog steeds dezelfde kant op staan. Wanneer nieuwe eisen of wensen ontstaan of juist wegvallen, dan wordt de actie- en afsprakenlijst bijgesteld. In deze fase worden tevens de gebruikers getraind in het werken met de software en (maatwerk) applicaties.

4. Overdracht & Afsluiting

In de laatste fase van het project dragen we het eindresultaat over en helpen we je organisatie op weg met het gebruik van de software. Tevens kijken we terug op het verloop van het project om te evalueren wat goed gegaan is en wat in de toekomst nog beter zou kunnen. Op deze manier verbeteren we onze aanpak en samenwerking iedere keer opnieuw. De afsluitfase wordt tevens gebruikt om te spreken over eventuele vervolgprojecten en toekomstige wensen.